Hopp til innhold
Zoocare

Kjøpsvilkår


Kjøpsvilkår

ZOOCARE AS

ORG NR.: 935822289

98440189

Selger: Zoocare
Kundeservice: post@zoocare.no


Selger blir betegnet som: zoocare.no, oss/våre eller vi.
Kjøper blir betegnet som: kunde, du, deg, ditt eller din.

GJENNOMFØRING AV HANDEL

Gjennomføring av handel her på www.zoocare.no gjøres veldig enkelt. Du trykker “legg i handlevogn” på det produktet du ønsker å kjøpe. Da vil varen lagres i din handlevogn, slik at du enkelt kan fortsette å handle eller gå direkte til kasse for betaling. Der velger du enkelt frakt og betalingsmetode og deretter legger du inn din kontakt- og leveringsadresse.

Når du har gjennomført en handel hos oss, godkjenner du og samtykker våre vilkår. Ved handel av en vare godkjenner du og samtykker produktets informasjon og merknader.

PERSONVERN, SIKKERHET OG PERSONOPPLYSNINGER 

I forbindelse med bestillingen, godtar du at Zoocare lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Ved å tilføye din epost-adresse, godkjenner du epostmarkedsføring fra Zoocare. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss.

Zoocare vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev. Ved å avgi din epost i “popups” på siden, godkjenner du også epost-markedsføring.

PRISER

Alle våre priser er inkl. mva. og eks. frakt med mindre kunden velger å hente varen selv fra vårt lager eller om vi har “fri frakt kampanje” da betaler ikke kunden for frakt. Våre priser kan variere og det tas derfor forbehold om prisendringer i forhold til markedet og andre faktorer. Det tas også forbehold om skrive-/trykkfeil på vår nettside.

KANSELLERING

Ved kansellering av en bestillingsvare vil det påløpe et transaksjonsgebyr på 10%. Ved kansellering av vare som er på lager vil det ikke forekomme noen gebyrer. 

BETALING

Betalingsmetodene vi har er: VISA, MasterCard, Vipps og Klarna. Dersom du som kunde betaler med kort vil kjøpesummen bli belastet samme døgn.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes/Tjenesten er levert.

LEVERING OG HENTING

Leveringsmetode av produktet velger kunden selv i kassa. Leveringstiden på varer som er på hovedlager er normalt 3-7 dager (avhengig av hvor i landet produktet skal sendes).I tilfelle produkter har stor etterspørsel kan lengre leveringstid forekomme. Dersom vi er tomme for varen på hovedlageret kan leveringstiden være opptil 2 måneder dager (da vil vi oppgi informasjon om dette i den enkelte artikkelen som dette gjelder for). Ved forhåndsbestilling vil vi oppgi tidligst- og senest leveringsdato ved den enkelte vareartikkel. Dersom du velger å “hente pakken selv” kan du som regel hente pakken samme dag. Dersom noe annet gjelder, vil vi skrive dette i den enkelte artikkelen som dette gjelder for.


Zoocare.no står som ansvarlig for varen inntil den er levert til kunden.
Kunden står selv ansvarlig for å hente varen og dersom varen ikke blir hentet innen 14 dager vil det påløpe returgebyr tilsvarende frakten til kunden. Det er også kundens ansvar å etterlyse varen dersom den ikke er mottatt innen forventet leveringstid. Kunden står ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse – og står ansvarlig for å betale frakt (begge veier) dersom varen kommer i retur til oss grunnet feil eller ufullstendig adresse.

ANGRERETT

Angreretten gjelder for nettbutikken, Zoocare.no. Etter norsk lov (Angrerettloven) har kunder rett til å angre på et kjøp. Dersom du som kunde angrer på ditt kjøp hos oss må det meldes fra om dette innen 14 dager etter at varen er mottatt. For at angreretten skal kunne være gjeldende må varen returneres i den stand kunden mottok og innen rimelig tid. Kunden står ansvarlig for risikoen ved returtransport og må dekke eventuelle kostnader i forbindelse med returforsendelse.

Retur av produkt gjøres ved å sende varen i original emballasje til:

Zoocare
Østerdalsvollen 4, 7224, Melhus

SKADEDE VARER OG REKLAMASJONSRETT 

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

Retur

  • Du har alltid rett til å returnere varer innenfor 30 dager.

  • Vi dekker returkostnader opptil 200 kr når du benytter vår returordning.

  • Dersom returen overstiger 200 kr i fraktkostnader, er resterende beløp kundens ansvar.

  • Returbeløpet tilbakebetales innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet varen(e).

For å registrere retur, vennligst ta kontakt med oss på [kundeservice-epost/telefon]. Du vil da motta instruksjoner og returetikett.

REFUNDERING

Ved refusjon av beløp etter kansellering av en bestilling eller ved å benytte angreretten vil refundering av beløp først foretas når:

  • beløpet er registrert på vår konto eller
  • produktet er mottatt i retur og i den stand vi sendte vare

ENDRING AV VILKÅR

Vi har forbeholdt retten til å endre vilkårene på denne nettsiden.