Hopp til innhold
Zoocare

Retur og angrerett

Retur- og angrerettpolicy

Hos Zoocare ønsker vi at du som kunde skal være trygg når du handler hos oss. Vi følger norsk forbrukerlovgivning og gir deg fleksible løsninger ved retur, reklamasjon og angrerett.


Angrerett

I henhold til angrerettloven har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Vi utvider dette og tilbyr 30 dagers åpent kjøp på alle ordinære produkter.

For å benytte angreretten må produktet være i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok det.

  • Varer skal returneres i originalemballasjen dersom dette er mulig.

  • Produkter som av hygieniske årsaker ikke kan returneres når forseglingen er brutt (f.eks. fôr, snacks eller pleieprodukter til dyr) omfattes ikke av angreretten.


Retur

  • Du har alltid rett til å returnere varer innenfor 30 dager.

  • Vi dekker returkostnader opptil 200 kr når du benytter vår returordning.

  • Dersom returen overstiger 200 kr i fraktkostnader, er resterende beløp kundens ansvar.

  • Returbeløpet tilbakebetales innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet varen(e).

For å registrere retur, vennligst ta kontakt med oss på [kundeservice-epost/telefon]. Du vil da motta instruksjoner og returetikett.


Reklamasjon

I henhold til norsk forbrukerkjøpslov har du 2 års reklamasjonsrett på varer du kjøper hos oss. Dette gjelder dersom det oppdages feil eller mangler ved produktet som ikke skyldes normal slitasje eller feil bruk.

Ved reklamasjon:

  • Ta kontakt med kundeservice så snart feilen oppdages.

  • Vi vil i første omgang forsøke å rette opp feilen, tilby ny vare eller tilbakebetaling.

  • Eventuelle retur- eller fraktkostnader knyttet til reklamasjon dekkes av oss.


Tilbakebetaling

Når retur eller angrerett er godkjent, vil tilbakebetaling skje via samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøp.

  • Hele kjøpesummen inkludert frakt (ved angrerett innen 14 dager) refunderes.

  • Ved retur etter 14 dager, men innenfor 30 dagers åpent kjøp, refunderes kun varens pris.


Unntak fra angrerett og retur

Angreretten gjelder ikke for:

  • Varer med brutt forsegling av hygieniske årsaker (f.eks. fôr, snacks, pleieprodukter).

  • Skreddersydde eller spesialbestilte produkter som ikke kan videreselges.


Kontaktinformasjon

For retur, reklamasjon eller spørsmål, ta kontakt med oss:

Zoocare
E-post: post@zoocare.no
Telefon: 98 44 01 89
Adresse: Østerdalsvollen 4, 7224, Melhus